becca får ett husdjur.

idag flyttar joel in hos mig. detta som ett resultat av att hans granne var full och somnade i duschen på golvbrunnen. polisen bröt upp hans ytterdörr efter att det rann vatten ut i trapphuset och ner för grannarnas väggar. då var hela hans lägenhet fylld med ca 2dm vatten över alla golvytor. nu är fem lägenheter totalförstörda och joels lägenhet luktar mögel, så dom måste bryta upp golvet i hallen och förmodligen vardagsrummet också.

detta har lett till att joel måste flytta. de andra hyresgästerna har fått ersättningslägenheter för att de inte kan bo i sina lägenheter men joels hyresvärd tyckte att han fick avgöra om han kunde bo där själv och eftersom att joel inte har någon hemförsäkring så måste han fixa boende själv. eftersom att byggjobbarna inte kan tala om hur lång tid det tar  förän i december så får han bo här så länge o sen se om han måste fixa ett studentrum eller liknande tillfälligt boende.

detta händer alltså mitt i min tenta-p och när joel måste göra två betygsavgörande duggor. han fick 2 dagar på sig att flytta ut. imorgon klockan 7 kommer dom o bryter upp golvet.

om man nu ska se det positivt så är det ju ganska mysigt att bo med någon som man tycker om. jag får halva hyran betald av joel och jag slipper vara ensam vid tråkiga grejer som t.ex. matlagning. det känns egentligen inte alls så dåligt, bara stressande och olägligt eftersom jag ligger grymt mycket efter med mitt tentaplugg. men jag tycker ju om joel, så det är nog ingen fara.

om nån känner ett överväldigande behov av att hjälpa till så kan den få skaffa en bil o hjälpa till att flytta joels dator nästa vecka. annars är ju en klapp på axeln (på karln inte på mig) en bra idé.

nu ska jag gå o tömma en hylla i garderoben och diska min tandborstmugg.

PS: HUR STÖRANDE ÄR INTE DEN DÄR SJ-reklamen. är dom helt dumma i huvet eller? DS

Kommentarer
Postat av: Dr. Wahlberg

Svar på frågan angående SJ: Ja.

2008-11-16 @ 16:06:56
URL: http://bratbyxan.blogspot.com/
Postat av: Karin S

Shiiit, 2dm vatten! Det är typ det sjukaste jag hört. Hälsa Joel!

2008-11-16 @ 17:23:07
Postat av: becca

nu säger joel att det var hans granne som överrev och att det egentligen var typ hel halv-en dm vatten, men i alla fall. jävla idiot.

2008-11-16 @ 20:47:32
Postat av: Nennie

Hej Becculus, inte bra det där. Behöver Joel något ställe att göra av med prylar på så kan jag låna ut mitt förråd i nya lägenheten, tomt o bra är det :) Ha det gött så får vi ta en fika i veckan...

2008-11-17 @ 00:44:36
URL: http://missmops.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0