norrköping.

jag är i norrköping. idag ska jag skaffa mig ett lånekort på norrköpings bibliotek och låna en bok. sen ska jag handla lite saker och laga god mat ikväll.

trosdagskvällen var nog det sämsta john doe jag har varit på. första bandet var ganska ok, om de inte hade spelat i typ en evighet och haft strobe-lampan på hela tiden. om man inte var epilleptiker innan så blev man det förmodligen. det var även fullt av gymnasieelever som var dryga och dumma i huvudet. 20årsgräns utan liu-leg för fan! det enda som var trevligt var att sätta sig med filosofistudenterna och diskutera filosofi. Dom använde ord som determinism, socialkonstruktivistisk och foucault. jag sa att jag inte trodde att människan hade någon fri vilja men att känslan av att man har valt fritt är essentiell för att folk inte ska balla ur. en höll med, resten tyckte att jag var dum i huvet.

igår åt vi pizza på trappan med dag och martina. känslan av fritidsgård var stark när joel och dag började spela pingis. vi spelade även uno och gick hem innan nio. det  här med att supa har blivit en väldigt ansträngande sysselsättning som tär på krafterna mer än förr. usch å fy. nu ska jag gå ner på stan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0