girl style now.

Idag har jag bara gått ut för att handla mat. Resten av dagen har spenderats med att försöka skriva en textanalys av en medeltidstext som handlar om en jonglör som spelar tärning med sankte per om alla helvetets själar. textanalys är kul tills man får prestationsångest.

om en vecka fyller jag 23. det känns som en wierd ålder att vara. kanske för att det är ett primtal och man spontant känner obehag inför dem eller för att det är närmare 25 är 20. eller så är det för att man typ inte kan ha ett blow-out party för att man fyller något så värdelöst som 23. jag tror jag ska gå och klippa mig som födelsedagspresent till mig själv.

igår åts det soppa hos malin o fä o sen var vi på studentbion. det har visats många filmer nu men ändå inte så många bra. undrar om jag ska köpa kort till nästa termin. det kanske iofs beror på utbudet. igår visades i alla fall filmen "once" som var a whole lot of singer songwriter and not a whole lot of berättelse. pojke möter flicka o blir kär osv. osv. efter att ha läst typ tvåhundra texter på det temat blir man rätt trött på det.

jag och evelina diskuterade hur fucked up just det är. i vår antologi är typ 90% av författarna män och typ alla texter handlar om att relationerna mellan dessa män och kvinnor runtomkring är jobbiga. kanske hade bikini kill rätt när dom konstaterade att "they want us to think that to be a girl poet means you have to die". eller så var det som fä sa igår att "det handlar ju om att uttrycka sina känslor och vilken känsla kan vara starkare än hatet mot kvinnan". om inte annat så är det jävligt tröttsamt att höra en massa skit om kvinnor hit och kvinnor dit.

http://www.youtube.com/watch?v=bLYSWlVKbIE

jävla värld att gå åt helvete. man borde bränna något till marken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0