en snabb vecka.

Den här veckan har hittills gått så jävla fort. Jag har inte ens gjort hälften av de saker jag aspirerade att göra och imorgon drar jag still stockholm för att göra så lite nytta som möjligt. Främst har veckan gått åt till att läsa gamla grekiska texter, vilket inte alls har visat sig vara så tråkigt som man tror.

Saker som jag denna vecka har kommit på att jag finner konstiga (och ibland rent av obegripliga)

- Mina klasskamrater som till 90% ser ut som kultursnobbar men som aldrig har något att säga om någon text, verk eller dikt. Varje gång läraren bjuder upp till diskussion så slutar det helt enkelt med att det blir pinsam tystnad i klassrummet. Beror detta på att de känner sig för fina för att dela med sig av sina tankar eller att de helt enkelt är posers som inte vet vad de snackar om? Jag tror på det sista.

- Att folk fortfarande tror på marknads- och spekulationsekonomi. Ärligt talat; hur jävla störd får man vara?

- Att hur mycket man än anstränger sig så kommer det alltid en utbytesstudent och tafsar på ens kläder i tvättstugan. har dom inget bättre för sig än att flytta om mina kläder i torkrummet som är typ 2kvm och hänga in sina svettiga träningskläder bredvid så jag måste lukta gammal alkis hela veckan? Måste dom ta ut mina underkläder ur torktumlaren när dom är halvblöta och slänga in sina karatedräkter istället?

Joel och jag har förresten kommit fram till att den dagen då man blir konservativ gubbe/tant som har tillräckligt mycket pengar för att kunna köpa sig loss från samhället i stort, då ska livet leka.

I helgen beger jag mig till mina bitches i stockholm, Vi gillar att göra klyshiga saker som att likna oss själva vid sex and the city karaktärerna och hänga på H&M i tusen år. Dessutom anser vi alla att vi är bäst i världen, lite som power rangers.

Over and out.

Kommentarer
Postat av: jossa

åå va gla´ ja e å se däj :D

känner på mig att dettta kpommer vara en rolig blogg.

2008-10-17 @ 19:54:05
URL: http://prinsessanendastmorker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0