kan det bli för sarkastiskt?

idag testade jag att gå upp tidigt. jag gick upp 7. detta motiverade jag med att jag har läst att man ska ha en jämn dygnsrytm för att må bra och om man går upp 7 så kan man göra det hela tiden o hinna till allt man ska göra varje dag. på kvällen innan hade jag motiverat den dötid som då skapas (om man t.ex. börjar skolan klockan 10 eller 12) med att då kan jag säkert diska, eller gå till skolan lite tidigare och läsa eller whatever. själva poängen var att jag skulle upp 7.

när jag var klar med min grooming (nej, man blir inte så här jälva snygg utan att anstränga sig) som tog ungefär 15 minuter: duscha, torka, deodoranta, ta på sig kläder, mascara och borsta håret så var klockan alltså 7:15 och jag gjorde frukost. när jag ätit den och klockan var c:a 7:35 packade jag min väska och sköljde ur min fling-skål 7:40. efter detta tappade jag hoppet på mänskligheten och gick o la mig o sov med kläderna på till kvart i nio då jag gick till skolan. slutsats: det suger att gå upp tidigt om man inte måste och man blir inte lycklig av dygnsrytm.

sen hade vi grupparbetesmöte där vi gjorde upp vem som skulle säga vad och när osv. när vi bestämt det började mina klasspolare köra hela "jaha, var kommer du ifrån då?-lära kännasnacket" vilket kändes totalt omotiverat. sen började en i min klass snacka om att hon tyckte att alkisar och hemlösa var jätteäckliga och vidriga och dåliga människor med dåligt omdöme och att de inte borde få vara i stan. jag som tycker att alkisar är typ det mysigaste som finns blev pissed off på hennes jälva fördömande snack och hör mig själv säga "ja, men det är lite som med negrer" i syfte att sarkastiskt dissa hennes skitsnack. det slutade dock med att ingen fattade och att alla i min klass nu tror att jag är uttalat rasist. slutsats: det är inte okej att gilla alkisar eller att jämföra minorietsgrupper med varandra på ett extremt sätt.

efter detta fikade jag med evelina. vi pratade om norrland och om transsexualitet. sen gick jag till therese och planerade den kommande nazistfesten som jag ska ha som en hyllning till min ovanstående kommentar. vi snackade även om att modet just nu är lite nazimode dvs beiga byxor och dubbelknäppta kavajer och ridstövlar. hitler själv hade varit stolt. slutsats: jag fyller år snart.

efter detta begav jag mig till willys med jennie. jag har aldirg gillat att storhandla men lyckades i alla fall fylla en korg rejält till bredden. på willys flåsade en gubbe mig i nacken i kön och ett barn skrek mig i örat. min sociala fobi aktiverades och jag blev irriterad på världen. sen gick vi hem o då kändes det bättre. slutsats: undvik folk.


Kommentarer
Postat av: Axel

Haha! "Undvik folk" var en mycket träffande slutsats.

2008-10-24 @ 12:54:30
Postat av: Anonym

haha, detta är det roligaste!

2008-10-26 @ 18:51:43
URL: http://fuckshitup.net
Postat av: fä

varför fick jag inget namn?

2008-10-26 @ 18:52:16
Postat av: becca.

ja. jag är förjävla rolig. ge mig en mick och en backdrop för fan!

2008-10-27 @ 22:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0