saker som har hänt.

Fredag: Jag går upp svintidigt för att åka till stockholm. På busshållsplatsen till campusbussen är det tomt förutom en systemetpåse som innehåller två oöppnade flaskor vodka, en kosken o en smirnoff. Följande dilemma uppstår: Ska jag ta den eller ej? Jag bstämmer mig för att om ingen har kommit o hämtat den när bussen kommer så tar jag den. När jag ser bussen köra in så kommer en tokspringande rollspelsdatanörd (en sån där med bockskägg, långt hår och allmänt system of a down-utseende) och flämtar och frågar om någon har sett hans sprit. Jag pekar på den o frågar om det är hans. Det var det.

Buss
Stockholm
Fika
Fylletjafs

Lördag: Jag vaknar hos johanna o äter frukost. Drar sen in till stan för att träffa Martina. Vi går till ett wierd-rum i kulturhuset. Sen drar vi till Anna o kollar på två av de i särklass sämsta filmerna i världens historia. Den första handlar om en kinesisk dataanimerad grön hund-utomjordning som kulsprutebajsar på ett barn när dom bråkar med varandra. Den andra handlar om tjejer som fixar sig. Gick till Erik på gärdet o hämtade min halsduk som jag glömt. Sen gick Martina o jag hem o kompenserade det dåliga filmtittandet med att titta på Fight Club.



Söndag: Martina bjuder på lyxfrukost och jag ska åka hem. Tunnelbanan har problem så jag hinner precis med mitt tåg. På tåget sitter en tjej med en MacBook, Ipod, Koss-lurar och Tiger of sweden-jacka. "Vissa har det bra" tänker jag tills jag ser att hon går av i vagnhärad o tycker synd om henne.
Väl framme i Norrköping träffar jag joel, sen plankar jag på pendeln hem och går till Malin och Fä för att baka pizza. Den blev svingod och jag blev mätt för första gången på helgen. Sen gick vi på Baader-Meinhof-filmen och kollade in hur det hela ska göras egentligen. Vi hade planerat in en revolution också, men jag var rätt trött. Annars tyckte jag att filmen var jävligt bra förutom att jag störde mig som fan på en del fadäser. Gick till Ryd med Joel och pratade om Samhällets indivisualism och Komplexitet. Som vanligt kom vi fram till att folk i allmänhet är idioter.

Måndag: Jag var i skolan med min livrädda klass. Vi snackade om Greker. Jag sa smarata saker. Alla andra var tysta förutom en tjej som var dryg mot läraren för att hon tycker att hon är bättre än alla andra. Efter det fikades det med Joel och Evelina. Sen hem o slappa lite innan vi gick till filmklubben o kollade på Into the Wild. Ännu en film om hur en så jälva snygg o smart man ska finna sig själv. Det var bra att han dog på slutet "En bra lösning på ett svårt problem", som jag sa efter filmen.

Tisdag: Jag gick upp svintidigt och gick och jobbade.  Kidsen gillade mig, det kanske är mest för att jag inte bitchar om ovestäntligheter som mobiltelefoner och mp3-spelare. Snackade lite med chefen efter lektionen. Hon sa att hon tyckte att jag var duktig. Det var coolt.
Gick upp gen vid 12 o åt Joels hembakade scones. Kollade lite på Arrested Development som vi redan sett typ tusen gånger men ser igen bara för att. Tvättade kläder o sängkläder samt diskade. Efter det bakade vi morotsmuffins som blev svingoda. Bestämde oss för att gå till Jennie och Bambino o hälsa på. Jennie pratade om curling-generationen och att barn är som hundar. Jag var trött.

Kommentarer
Postat av: Karin S

haha, den där animerade bajs hunds filmen låter ju helt genialisk!

Jag HATADE into the wild! Rätt åt den där bortskämda snor ungen att han svälte ihjäl. Synd bara att han inte blev klöst av en björn innan.

2008-10-22 @ 22:47:51
Postat av: karin s

vad hette filmen? jag vill se den!

2008-10-22 @ 22:48:41
Postat av: Dr. Wahlberg

Haha! Jag har också sett CJ7. Knas film. Fast coola effekter.



Synd på spriten btw...

2008-10-23 @ 16:10:19
URL: http://bratbyxan.blogspot.com/
Postat av: Nennie

Precis som hundar, fast hand ska det vara. visa vem som är boss :P

2008-10-23 @ 18:14:42
Postat av: becca.

tror den hette cj7, som axel sa. det är den där hunden i ett fint guds-sken på framsidan.

2008-10-24 @ 11:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0