apati.

jag vill inte göra någonting.
högst upp på saker jag inte vill göra-listan är saker jag borde göra.

ungefär så här ser den ut:
- saker jag måste göra som jag har sagt till folk att jag ska göra.
- saker jag måste göra för att det är plikt, typ skola och vfu.
- saker jag måste göra för att man ska, typ tvätta och diska.
- andra saker.

det enda jag vill göra är att ha trevligt och ledigt och göra saker som jag tycker om. detta inkluderar fika, promenera, läsa i bok och se på tv-serier samt pyssla, sy och sticka.

så det så.

det jobbiga är bara att när man å ena sidan har mycket man borde göra och å andra sidan har mycket man vill göra så uppstår oftast apati eftersom man inte vill göra det man borde och känner skuldkänslor för att man förlustar sig med annat.

det är synd om människorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0