en helg till.

fredag
skulle ta det lugnt men det slutade med att jag och jennie bestämde oss för att festa och gick av bussen från stan till ryd, ställde oss på andra sidan och åkte tillbaks till stan för att gå till gröna banken. köpte ett bag in box "för då räcker det till två kvällar", tänkte jag. sen åkte vi tillbaka hem. jennie och jag kan nu stolt titulera oss mästare över att åka många gånger på samma bussbiljett. fort ska det gå!
fikade med therese och handlade lite mat och chips.
vid sjutiden bar det av till jennie. det slutade med en salig blanding människor. joel och hans klasspolare amir, tomas, nicke och martina samt en som jag gått litt.vet med och hennes kompis som går M. det var kul kul. dock uppträdde ett inte så oväntat men ändå störigt beteende: spotify funkar fan inte på fest.
vi gick till hg och precis när vi kom fram blev det röd lampa så vi fick stå i kö ett tag, men inte så länge att vi tappade lusten. väl inne så var det någon slags dansbandskväll. det var inte så farligt som det låter, mest för att man ju faktiskt kan gömma sig i baren där nere om man vill. ´
vi träffade folk och axel la en skitskön spya vid stora baren, det var fan länge sen jag var på fest och såg nån fraggla. för mig kändes det endast upplyftande att få veta att det är precis som förr.
gick hem vid två.


lördag
vaknade sent och var inte så mycket bakis som trött. gick och hämtade mitt bag in box hos jennie som berättade roliga raggberättelser. joel och bambino satt mest och pratade på sitt egna språk som joel verkar ha uppfunnit. mannen som kan tala med hunden, typ.
käkade hamburgertallrik med emy och joel och sen drog joel till norrköping. emy och jag hängde kvar och gick sen till ashi. vi gick vidare till en fest som vi blev bjudna på dagen innan men när vi kom dit var det släckt o dött. too bad tänkte vi och gick till hg. där var det kö, vi lackade ur och såg evelina och kristoffer komma gåendes. hängde med på någon slags förfest igen (3:e förfesten för kvällen). sen tröttnade vi och gjorde försök nummer två på hg. fortfarande en massiv kö så vi tänkte: vi drar till stan.
efter att ha sett sista bussen åka förbi oss och sprungit efter den utan gott resultat slängde vi oss in i en taxi. det kostade 80 spänn in till stan. väl nere på stan försökte jag ringa jennie men hon hade ingen mobil med sig. vi gick istället till NH och betalade 100 spänn i inträde. när vi väl träffade staffan, som vi hade letat efter, så skulle dom dra hem cirka 20 min efter att vi kommit. vi stannade lite och tjenade på fredrik omberg åkte sen hem i en taxi till som vi splittade med ett gulligt par och en kille som bokstavligen drog en springnota i ryd c. notan för stadsbesöket blev 170kr och en vilja att aldrig mer lämna ryd.
gjorde försök nummer 3 på hg precis innan stängning. gick in o ut, i princip. där hittade vi joel och amir som hade åkt tillbaka från norrköping.
efteråt hängde vi lite i sekelpuben och sen hos tre killar som var skiiiiiiiithöga. en av dem spydde ner sig och resten dansade runt på golvet till i am the walrus. väl hemma åt vi hamburgerrester och somnade.
alla goda ting är tre. tre förfester, tre försök på hg, tre skithöga långhåriga män som dansar.

söndag
som alla andra söndagar, typ.

Kommentarer
Postat av: E

Jag är både glad och ledsen för att jag missade efterfesten. Jag har mått så jävla risigt idag. Snart ska jag äta upp min pizza.

2009-01-25 @ 17:34:16
URL: http://jesuisuncheval.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0