världens kortaste lov.

när man väl slipper det akademiska livets tunga börda gäller det att vara ledig på riktigt.

Fredag
vi åkte till stockholm. där besökte vi naturhistoriska riksmuseet och kollade på coola dinosaurieskelett, hittade en mini-häst och gjorde andra roliga saker. jag kände mig precis likadan som när jag var där med mamma när jag var 10. förundrad och lite uttråkad emellanåt. cosmonova besöktes. vi såg en film om svarta hål och fick the full i-max experience. även detta var lika spännande som när jag var 10.
sen åt vi på chutney. gott och enkelt och inget finmiddagsbullshit. det är skönt utan servitörer (en av mina stora fobier).
på kvällen såg vi cirkus cirkörs nya föreställning "inside out" i dansens hus. det var helt sjukt grymt med massa roliga cirkuskonster ochj ag kände mig som värsta kulturtanten. när vi åkte hem plankade vi till linköping och hann precis med bussen hem, vilket gjorde att vi kom hem en timme tidigare.

lördag
gick upp vid elva och spenderade min tid med att virka ett par vantar. dom blev fina men lite trånga. sen gick jag till emy och fikade med henne och therese vid emys nya fina bord som jag hittade åt henne. det passade jättebra i köket minsann. gick hem o åt tacos och sen bar det iväg till jennie och bambino. vi kollade på stjärnorna på slottet och lekte en jonas gardell drinking game som helt enkelt gick ut på att man drack bärs varje gång han var i bild. sen skulle vi till hg men det var typ en timmes kö vid elva, så jag och jennie drog till stan. var på något typiskt linköpingssätlle (överdesignat och svintråkigt) och drack en öl. sen gick vi till burger king o köpte pommes, satte oss på bussen till ryd igen för att få valuta för biljettpengarna. väl i ryd såg vi att det inte var nån kö till hg så vi gick in och hängde lite med evelina och kristoffer. jag fiskade fram pengar ur bh'n som en tok. kvällen slutade på dansgolvet där nån kille försökte feel:a up jennie så jag sa att han skulle sluta tafsa på min tjej. då blev han helt förskräckt och försvann.

det var kul det.

söndag
idag har jag bara varit bakis hela dagen. funderar på att gå och köpa ett kollegieblock, men tror att dom kanske kan vara slut.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kan få kollegieblock av mig, jag har massor och ingen användning för dem (får iaf gratis på jobbet). vad sägs?

2009-01-18 @ 18:50:03
Postat av: Nennie

hahahahahahahaha!!! Best night EVER!

2009-01-18 @ 20:30:09
URL: http://nennie.blogg.se/
Postat av: Karin

ja, alltså de är ju efterblivna på alla möjliga sätt här. Om man kommer på ett sätt någonting kan vara efterblivet på så kan man vara säker på att det är så här.

2009-01-19 @ 00:27:03
Postat av: E

Haha! Jag önskar nästan att jag inte sovit. Fast sova är också skönt.

2009-01-19 @ 17:52:29
URL: http://jesuisuncheval.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0