subtil sarkasm.

allegori´ (grek. allēgori´a, av allēgore´ō, eg. 'tala på annat sätt', ytterst av a´llos 'annan' och agoreu´ō 'tala'), i litteratur och bildkonst en berättelse eller skildring som vill åskådliggöra något annat än det som konkret framställs.


egetnligen är ju poängen med att jag har en blogg inte alls att bedriva någon slags seriös journalistik eller att ens vara ett genomtänkt och "värdigt" inlägg i debatten.

nej o nej.

den här bloggen handlar om min subjektiva verklighet och åsyftar att vara en nagel i ögat på alla de som inte uppfattar världen på samma sätt som jag. om man inte gillar det så behöver man inte läsa det. jag kommer kanske att skriva saker som gör folk pissed off men vad fan, gå och baka lite bröd eller nått istället för att sitta och bitcha om vad jag, som inte ugett mig för att vara något annat än oresonlig och obstinat, tycker, skriver eller bara hade lust att skriva för att jävlas.

sen tycker väl jag kanske inte att man ska behöva förklara allt man tycker hela tiden, speciellt eftersom jag inte bjudit in någon till att kritisera det. plus att det är min blogg så det är mina förklaringar som gäller.

notera den subtila sarkasmen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0