israel.

var på någon slags demonstration mot israels attacker mot ship to gaza. för att vara linköping var det mycket folk där. typ sådär än 300-400 pers i sveriges mest apolitiska stad är ju inte illa. såg några som jag inte förväntade mig att se. det gillar jag! å andra sidan behöver man ju inte "vara vänster" för att man är emot att folk skjuts och att henning mankell sätts i fängelse.

i övrigt var det som vanligt en massa mumlande killar som pratade med "kom igen nu då så ska vi lira boll"-röst om saker som varken hördes eller som någon förstod. det var dock coolt när en snubbe sa en massa roliga saker som att "det här är ett lågvattenmärke för israel" (båt-humor) och "fn är israels mamma, nu säger fn åt dem att sluta, israel älskar inte sin egen mamma". jag gillar! sen skreks det på arabiska och de öldrickande svenssons som satt på uteserveringen på stora torget blev chockade.

i alla fall så är det enda jag blev lite öpprörd över att folk som jag försökte dra med på detta event svarade att "det där är jag inte så insatt i, så jag ska nog inte med". man undrar 1. hur kan någon ha missat poängen med det här? har de inte gått i skolan? 2. vad är det som är så svårt att sätta sig in i? (det tar typ 10 min att läsa dn) och 3. är det inte helt sjukt att vi lever så skyddat här i sverige att man kan komma undan med en sådan ursäkt?
skärpning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0