katten och skatan

kola har skaffat en kompis. det är en skata. mer precist så är det den skata som tidigare i våras från mitt fönster syntes bygga ett stort bo på andra sidan gatan tillsammans med sin skat-kompanjon. i morse när jag tittade ut såg jag kola ligga på rygg mellan två cykelställ. han låg och solade i morgonsolen och skatan satt på cykelstället och hängde med honom. när han rörde sig hoppade skatan runt lite. det såg mysigt ut. om än ganska onormalt att en katt som blivit hackad i huvet av en fågel numera gillar att hänga med sådana. but what's normal anyway?

jag har lämnat in examensarbetet och fixat med prylar. nu är jag helt plötsligt ledig och måste fylla min dag med någonting. ska hjälpa daniel att flytta och amanda att sy. tills dess blir det nog lite boknörderi och en kopp te. man kan ju alltid ta och rota lite i sin tyglåda också. på fredag blir det stockholm, en tripp till e-town och sedan en båttur på viking line, helt sjukt white trash. jag ska ha paljettklänning och käka jättetoblerone och sjunga karaeoke. ha!

vaknade och hade den här låten på hjärnan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0