nya tider.

nytt jobb
ny lägenhet
nya tider.

jag finner det konstigt att vissa människor kan behandla andra hur som helst och ändå komma undan med det, medan andra människor får skit för minsta lilla. kanske är det för att vissa gör det mer diskret än andra. nu är det i alla fall nog och jag tänker aktivt gå in för att all skit som har hänt inte ska få bryta ner mig eller att ny skit som kan hända ska få röra mig i ryggen. de senaste åren har gjort mig till en svag person utan egen vilja eller självrespekt.

fast det är ju lite läskigt om jag skulle bli en sån som gnäller på min blogg om det. istället låg jag på sängen för några dagar sedan och lyssnade på bob dylan och gnällde om min existentiella ångest, ville bara testa om alla patetiska indieboys har en poäng med det de säger. det har de inte, men det muntrade upp mig att få håna dem.

istället för att ta till ovanstående verkningslösa åtgärder tänker jag rikta in mitt liv på att peppa inför hösten. planen är att flytta till malmö. det känns som det bästa planen jag har haft i hela mitt liv. för en gångs skull är hela jag med på det och jag känner bara pepp pepp pepp. det bästa med malmö kommer att vara att den skit som har hänt här inte kommer att göra sig påminnt i varje andetag. innan malmö blir det sommarlov med londonresa och förhoppningsvis mycket häng med alla vänner. jag vill sitta på en gräsmatta med en folköl, jag vill bada i en sjö och jag vill uppleva fina saker.

tills dess ska jag göra klart mitt examensarbete och jobba på att bli en starkare person.

/becca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0