london - torsdag.

gick upp svintidigt för att ta mig till skavsta där var det en fist-fight vid incheckningen. en kille hade kallat en annan killes tjej för hora. eskilstuna var där också, det kändes obehagligt.
på planet satt jag bredvid två jätteflygrädda personer. det gjorde att jag kände mig lugn för att jag inte var rädd. lyssnade på musik.
bussen in till victoria kördes av en superarg transa med typ 20 cm långa naglar. jag satt bredvid en svensk småbarnsfamilj. pappan i familjen var helt retarded och skulle samtidigt guida familjen in i london. han fattade till exempel inte att vi var på tower bridge utan började slå upp det frenetiskt i en bok. bussen stannade mitt i en kosning och panik utbröt för att få sin väska.

träffade karin och vi lagade soppa. deras lokalaffär har det största utbudet av färdigmat jag sett. om jag bodde här skulle jag aldrig laga mat för det är typ billigare att inte göra det.
vi åkte till en jättebillig affär och gick sedan runt i turistlondon. var inne i en "köp saker från lonodn"-affär och tänkte att det här kanske är hell on earth. drack kaffe på starbucks för att jag kunde.
åkte tillbaka till karin och träffade christer som hade slutat jobbet. käkade lite och gick till en pub. det är precis som man tänker sig att det ska vara på en pub, typ.
jag fattar inte vad dom säger här. igår på ladiesroom så var det en full tjej som snackade med värsta londonaccenten med mig. jag fattade ingenting. vi började träna på engelska. tydligen så är see you! det rätta sättet att säga hejdå.

idag ska vi dra till museum of childhood och kolla. det är ganska molnigt men ska bli fint sen. vi ska även gå på popklubb med några andra från sverige. hoppas jag förstår vad dom säger idag.

Kommentarer
Postat av: Nennie

Här fattar jag i alla fall vad de säger. Men London kanske är lite smått mer exotiskt än Karlstad. Glad Påsk...

2009-04-11 @ 12:36:46
URL: http://nennie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0