skolhelvete.

tydligen så tycker min skola som jag jobbar på att man som anställd inte ska få någon lön. jag går på universitetet mellan 8 och 5 varje dag och dom låser jobb-skolan klockan 4 på eftermiddagen. detta leder till att jag alltså inte kan lämna min lönerapport så att jag inte kan få betalt. vem kom på det här systemet? vem fan har tid att gå ner på stan för att göra skitsaker?

dessutom har jag fått veta att jag åter igen ska få göra min VFU på samma skola som innan. Vem fan vill bli utbildad på att bara undervisa utvalda elever på en jävla goddamn kommunal friskola? Det finns typ två invandrare på skolan och lärarna freakar ur så fort en elev svär i klassrummet. Vad hände med att få se riktiga problem i en riktig skola? Nej, det är för många som vill vara på de skolorna så nu får jag lägga ner typ tvåhundra tusen kronor på att vara orförberedd för vad som komma skall. Strålande!

Fucking jälva fitt-organisationer får mig att vilja bo på landet i en stuga utan el och bara äta bark och rötter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0