eskilstunahelg.

jag har spenderat min helg i eskilstuna. det började med att jag rullade en tantvagn (av oldschool dramaten typ) genom linköping och hem till mamma. denna vagn vägde sammanlagt ett ton och innehöll ungefär alla kläder jag äger. tungt, var ordet. på fredagen vaknade jag och kunde inte röra mig. det visade sig att jag hade överansträngt en muskel och så var jag tvungen att spendera hela dagen vilandes i sängen.

daniel skulle komma på fredag kväll. eftersom han jobbar och bollnäs ligger långt bort skulle han ta ett tåg som kom fram tio. det slutade med att sj såklart krånglade och han kom fram halv ett.

på lördagen började allt bli bra igen. vi gick till röda korsets second hand och shoppade lite och sen blev det fika med amanda på sylvias uteservering vid ån. vi gick till myrorna och hittade en jättefin fåtölj som vi sen fick bråttom att bära hem till mamman. klockan 2 mötte vi karin på torget och träffade cecilia, anna och tyra. tog en skön eftermiddagsfika i rothoffsparken och sen hem för att ge oss på att koka sparris.

sparrisen blev överkokt, men det gjorde inget. kvällen bjöd på förfest hos anna och cecilia och sedan en utekväll på raw. de visade upp det sämsta av nittiotalet. vi åt falafel på phoenix och sen gick vi hem. dagen spenderades till hälften i sängen och sen åts det pizza. nu har daniel åkt tillbaka och imorgon bär det av till linköping för att packa beccas kappsäck.

saker jag har lärt mig:
- om man äter mycket lakrits smakar ens sperma vanilj (säger katrin via amanda)
- barn som är 2 år gamla ska inte röka
- 90-talsfest är oftast inte så kul (bevisat på raw)
- jag dansar "köttigt" (säger daniel)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0